31. října 2014

Wrap up | Říjen 2014

Wrap up je takové krásné slovní spojení, které podle mě nejde dost dobře do češtiny přeložit a tak jsem se rozhodla, že budu využívat tento název. Znamená to v podstatě shrnutí, zakončení, uzavření a to je to, co budu v tomto článku dělat. Shrneme si knížky, které jsem četla a něco málo si o nich povíme.
V říjnu jsem celkem přečetla 5 knih. Což je, vhledem k tomu, že jsem o víkendech nebyla doma a přes týden se domů vracela skoro každý den až v šest, docela slušné. :D Jedná se o tyto knížky:

Krásná Katastroda - Jamie McGurie
Stoletý stařík - Jonas Jonasson
Město z kostí - Cassandra Clare
Hlas nože - Patrick Ness
Město z popela - Cassandra Clare

Původně jsem měla v úmyslu ke každé knize napsat můj stručný komentář, nakonec jsem se ale rozmyslela. Pokud by jste chtěli na některou konkrétní knížku bližší recenzi, klidně napište. :)
Když si to shrneme, v říjnu jsem celkem přečetla +- 1965 stran. Samo o sobě to nic moc neříká, ale já se ráda zpětně kouknu, kolik jsem který měsíc přečetla stránek. :)


 Nejlepší kniha
Tento titul si podle mě právem zaslouží Hlas nože. Tato knížka je na amerických blozích hrozně chválená a proto jsem se bála, že mě zklame a dlouho jsem její přečtení odkládala. Mile mě ale překvapila. Nebyla dokonalá a mám k ní pár výtek, celkově se ovšem zařadila do nejlepších dystopických knížek, které jsem kdy četla!

Nejhorší kniha
Tak tady je můj výběr snadný - Krásná katastrofa. To slovo krásná v názvu je podle mě naprosto zbytečné. :D Do dočtení jsem se nutila. Nezaujaly mě postavy, námět a nejhorší pohle mě bylo zpracování. Knížka byla tak děsná, že na ní asi budu muset udělat recenzi. :D

Nejlepší obálka
Město z popela. Asi bych vybrala město z kostí, ale první díl jsem měla půjčený z knihovny a oni tam mají jenom takové to hnusné první vydání. Celkově považuji nástoje smrti, za opravdu nádherné. Líbí se mi dokonce více, než americké obálky a to je už co říct!

Nejhorší obálka
Paradoxně Hlas nože. Alespoň to potvrzuje pravidlo, nesuďte knihu podle obalu, že?

Největší překvapení
Město z kostí. Od téhle série jsem nic neočekávala. A upřímně jsem si myslela, že mě nebude bavit. O to více překvapená jsem byla! Neříkám, že je to dokonalé a opravdu mě tam pár věcí štvalo, ale to nemění nic na tom, že knížky (obě dvě, co jsem zatím četla) byly nádherně napsané a úplně jsem se do tohoto nového světa zamilovala!

Nejlepší pár
Jednoznačně Jace a Clary. :) Nechci prozrazovat více, kvůli spoilerům, ale vůbec jsem nečekala nic z toho, co je zatím v knihách potkalo. Ani jsem nikdy tohle v knížkách neviděla, tak mě to příjemně překvapilo. :)

Nejvtipnější knížka
Stoletý stařík. Sice mu hodně na paty šlapalo město z kostí/popela a Jace se Simonem, kteří jsou neuvěřitelně sarkastičtí a vtipní, ale myslím, že jsem se asi více bavila u stoletého staříka.

Nejoblíbenější postava
Tady se ani moc rozmýšlet nemusím. Je to Machee - Toddův pes z Hlasu nože. Vzhledem k tomu, že nešlo o obyčejného psa a mohli jsme slyšet jeho myšlenky, mi ipravdu přirostl k srdci a hodně jsem se u jeho hlášek nasmála. :)

2 komentáře:

Děkuji vám za vaše vzkazy! :)