4. května 2015

Wrap Up | Duben 2015

Tímto článkem se chci tak nějak pomalu dostat z tohoto hnusného období neaktivity, nepsaní a nečtení. Myslím, že je načase, abych zase zavedla věci do starých kolejí! Dneska to tedy bude shrnutí za měsíc Duben. Vzhledem k tomu, jak zaměstnaná jsem byla, neměla jsem na čtení moc času. Stejně se mi ale nakonec podařilo přečíst 4 knížky a jednu audioknihu, což je podle mě tedy docela úspěch. Rozhodla jsem se taky, že začnu shrnutí dělat trošku jinak a ke každé knížce se rozepíšu trošku obšírněji, tak mi dejte vědět, kterému typu shrnutí dáváte přednost vy.

Hned na začátku měsíce jsem se konečně pustila do knížky Jen jeden den od Gayle Forman. Knížku jsem měla doma z knihovny, jelikož jsem do ní nechtěla investovat peníze, když jsem si nebyla jistá, jestli se mi bude líbit, vzhedem k tomu, že si na romantiky tolik nepotrpím. A jsem ráda, že jsem si knížku nepořídila. Nebyla špatná, ale asi jsem od ní čekala více. Měla obrovský potenciál, ale v konečném důsledku zase tak výjimečná nebyla. Líbila se mi atmosféra spontálního cestování a reference na Shakespeara, líbilo se mi kladení důrazu na vybudování si svého já, hledání sebe sama, ale přesto jsem v této kategoii četla daleko poutavější a hlubší knížky. Za mě takový tří hvězdičkový, až tří a půl hvězdičkový průměr.
Hned potom jsem se vrzhla na dlouho odkládanou Mrs. Poe od Lynn Cullenové. Na knížku jsem napsala recenzi, takže se nebudu nijak rozsáhle rozepisovat. Jen povím, že mě knížka nakonec vážně nadchla. Ze začátku jsem byla zaskočena tím, jak přeslazená a romantická byla, ale nakonec to vyvážil opravdu poutavý příběh a nádherný styl psaní. Taky jsem nečekala, že mě knížka donutí zamyslet se nad vážnějšími tématy, přesto tomu tak bylo a já ještě doteď nad některými náměry  musím přemýšlet.

Třetí knížku jsem si naprosto zamilovala. Dlouho jsem se se Percymu vyhýbala a jeho čtení odkládala, jelikož jsem nevěřila, že by mě téma bohů mohlo bavit, ale po tom, co moje kamarádka přečetla všechny díly za sebou a hrozně se nad nimi rozplývala, rozhodla jsem se, že se do Percyho Jacksona a Zloděje blesku taky pustím. A dobře jsem udělala! Jedná se sice o "dětskou knížku", ovšem už dlouho jsem nečetla nic tak poutavého, zábavného, vtipného a napínavého! Zamilovala jsem si autorův styl psaní, díky kterému jsem měla pocit, že jsem součástí příběhu, i všechny postavy, což se mi už dlouho nestalo!

Po dočtení Percyho jsem se zase vrhla na 1984 od Orwella, kterou čtu snad už tři měsíce. Ne proto, že by mě nabvila, protože je opravdu skvělá, ovšem ráda si s knížkou dávám načas, mám pocit, že ji takto dokáži lépe ocenit. Ještě stále jsem ji nedočetla. Kromě ní jsem se taky pustila do Označené od P.C.Castové, kterou  moje sestra zařadila do sourozenecké čtecí challenge, kterou mezi sebou máme. (Navzájem jsme si určily 5 knížek z knihovny, které musíme do konce roku přečíst. Kdo to nestihne, musí té druhé koupit lístek do kina.) A tady asi budu vybočovat z řady, protože i když je tato série mezi booktubery docela populární, já jsem knížku nesnášela. Styl psaní mi přišel hloupý, knížka se hrozně vlekla, postavy mi lezly na nervy, děj mi přišel nezajímavý a nudný, romance mi přišla neuvěřitelně instantní. Hrozně jsem chtěla, aby to byla fajn oddechovka, bohužel jsem knížce nemohla dát ani dvě hvězdičky. Vím, že jsou určitě lidi, kterým se zrovna tato upíří knížka trefí do vkusu, za mě ale dostane jenom jednu a půl hvězdičky a recenzi psát nebudu.
tři měsíce. Nechápu, proč mi to trvá tak dlouho, protože tu knížku úplně miluju. Jen si mezi jejím čtením dávám  ráda pauzy a dost o ní přemýšlím. Je skvělá, ale ještě pořád jsem ji nedočetla. Místo ní jsem se nakonec začela do

Ve chvílích, kdy jsem byla po cestě do/ze školy moc unavená na to, abych si ve vlaku četla, poslouchala jsem audioknížku. A konkrétně tedy knížku P jako pivo, na kterou jsem psala už i recenzi. A zrovna tato miloučká knížka se mi doopravdy trefila do vkusu a nálady. Byla děsně milá a dobře načtená, poslouchání jsem si vážně užila. Samotný příběh je tak tří hvězdičkový, ale audioknize jsem dala hvězdičky čtyři.
Celkově jsem jem docela spokojená. Vím, že blog jem fakt nechutně flákala, ale jsem ráda, že jsem si alespoň našla trochu času na čtení. Čtyři (plus jedna) knížky vůbec nejsou špatné. Vzhledem k tomu, že květen bude opět poměrně hektický, tak nevím, kolik času na čtení mít budu, ale rozhodla jsem se, že tento měsíc už nechci blog zanedbávat, tak snad se mi alespoň tohle podaří.

Co se filmů a seriálů týče, byla jsem aktivní. Ano, na knížky ani na blog jsem si čas neudělala, ale podařilo se mi skhlédnout skoro dvě řady Přátel, udělaly jsme si si ségrou filmový maraton Pána prstenů (<3), viděla jsem konečně první část Mockingjaye (hodnotím čtyřmi hvězdičkami), konečně jsem se koukla na film God's not dead (fajn film na zamyšlení, ale po kinematografické stránce zas tak silný není), taky jsem znovu viděla Last Song (knížka je daleko lepší) a Avengers (nemůžu se dočkat dvojky!).

A co jste tento měsíc četli vy? Jaká byla vaše nejoblíbenější knížka, co by jste mi doporučili na přečtení?

7 komentářů:

  1. Taky jsem strašně dlouho odkládala čtení Percyho a minulý měsíc jsem zhltla první dva díly za sebou a nejradši bych si namlátila, že jsem se ke čtení nedostala dřív. Je to naprosto skvělá série a už se moc těším na další díly! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme na tom podobně! Já se na druhý díl chystám ke konci května. :)

      Vymazat
  2. Ja precetla asi jen dve knihy, takze shrnuti ani psat nebudu :D Doufam, ze ted zacnu cist zase vice.
    Jinak Skolu noci mam prectenou asi do desateho dilu a je to stale dokola o tom samem, ale ctu, kdyz mam rozecteno.
    Pratele miluji a na Avengers jdu v patek :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Avengers je moje srdcovka! A myslím, že i ze dvou knížek by šlo udělat nějaké to shrnutí... Třeba bys tam mohla zahrnout i filmy, co jsi viděla! :)

      Vymazat
  3. Jen jeden den bych si moc ráda přečetla :-D a nad Percym váhám, ale po tvém kladném názoru jsem trochu na vážkách :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Percy je skvělé, dobrodružné a oddechové čtení. Já knížku zhltla během dvou odpolední! Určitě do ní jdi, myslím, že jde o knížku, která se trefí do vkusu snad každému. :)

      Vymazat
  4. Taky jsem zrovna nedávno dočetla první díl Percyho Jacksona :) Znovu :) Tahle série mě asi nikdy nepřestane bavit :) Jo a takový maratón Pána prstenů a nejnovější Avengers, bych si taky dala :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za vaše vzkazy! :)