17. března 2015

Abeceda Knihomola | A


Je tady úterý a s ním přichází i sloboavné pokračování projketu, který jsme s Marky vytvořily - Abeceda knihomola. Kdyby jste se ještě chtěli zapojit, nebo by jste chtěli lépe pochopit, o co jde, můžete si přečíst můj minulý článek, kde jsem všechno vysvětlila.
Dneska nás tedy čeká již první písmenko abecedy - tedy písmenko A. Musím se přiznat, že hned naše úvodní písmenko pro mě bylo docela výzvou, jelikož jsem musela nějakou chvíli přemýšlet nad literárními pojmy, které se mi s tímto písmenkem pojí, nakonec jsem ale z paměti vydolovala tyto tři, tak se na ně pojďme podívat.

1. Astrid Lingrenová
Jako první mi na mysl přišla právě tato spisovatelka dětských knížek. Čtenářka jsem odjakživa a v dětství jsem přečetla opravdu hromadu knih, ale je pár takových, které si pamatuju opravdu jasněji a které se možná zapříčinily za to, že dneska čtení tolik miluju. Její knížka Lotta z rošťácké uličky byla pro mě naprostou knižní bombou. Knížku jsem v dětství četla asi pětkrát a Lottu jsem úplně zbožňovala. Také detektiva Kalle a ár jejích dalších knížek  jsem si velmi oblíbila, a proto si myslím, že si zaslouží čestné místo na mém seznamu.

2. Austen Jane
Tato spisovatelka je mou srdeční záležitostí. Díky ní jsem si ve svých dvanácti letech naprosto zamilovala klasickou literaturu a otevřela tím pro mě naprosto nový svět. Její knížky patří mezi mé nejoblíbenější a naprosto jí zbožňuju. Pokud se chcete pro ni také nadchnout, doporučuji vám videa Ron Lit, která ji miluje minimálně stejně tak moc, jako já (a navíc o ní ví daleko více věcí a umí o ní hezky povídat). Taky vám doporučuju film Vášeň a cit, který by měl být jejím životním příběhem. Jane si ve filmu navíc zahrála symaptická Anne Hathaway, takže film je opravdu povedený. :)

3. Analfabetka, která uměla počítat
Tady takhle knížka je z mé strany možná tak torchu podvod, jelikož jsem ji ještě sama nečetla. Ovšem četla jsem Staříka, který se mi ohromě líbil a Analfabetka mi od Vánoc leží na poličce a já se moc těším, až se pustím i do ní. Taky jsem slyšela, že tato kníža Jonase Jonassona je ještě vtipnější, takže se na ní těším dvakrát tak moc. 


Pokud jste se projektu nezúčastnili, klidně mi dolů alespoň napište, které tři literární věci, by jste pro svůj seznam vybrali vy. Ráda si rozšířím obzory. :)





5 komentářů:

  1. Super článok! A naozaj uvažujem nad tým, že sa zapojím aj ja... :)
    www.universeofwonderfulbooks.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Jdi do toho, rády tě přivítáme do party! :)

      Vymazat
  2. Skvělé nápady - každý to pojal trochu jinak...
    Já jako malá pořád dokola četla Děti z Bullerbynu a My z ostrova Saltkrokan (nebo tak nějak se to píše). Pro Astrid Lindgrenovou jsme doma měli vyhrazenou zvláštní poličku, ale teď jsme už většinu jejích knížek rozdali menším, ať se to využije...
    Jane Austenovou mám taky moc ráda a dokonce jsem ji zahrnula do své abecedy :)
    Stařík byl naprosto boží (promiňte mi ten výraz, ale lepší nemám) a na Analfabetku se taky chystám, tak uvidíme, jak se nám bude líbit ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme se dobře trefily do vkusu té druhé! :) Tvůj seznam jsem četl, byl super! :)

      Vymazat
  3. Od Astrid taky miluju spíš Děti z Bullerbynu a taky Pipi dlouhou punčochu (ta je snad ještě lepší jako seriál, nebo film, či co to je) :)
    Jane Austen jsem nikdy na chuť nepřišla :) Na krinolíny a čaj o páté asi moc nejsem (hrozně zobecňuji, ale jistě chápeš), nicméně vím, že hodně lidí ji zbožňuje a já to nikomu nezazlívám :)
    Analfabetku jsem nečetla a stejně jako Stařík mě moc neláká :)
    Každá jsme seznam pojaly jinak, ale moc se mi tvoje trojice líbí :) Jen tak dál! :) Ještě podesáté, díky moc za realizaci :) :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za vaše vzkazy! :)