13. ledna 2015

Čtecí výzva 2015

Vím, že jsem se zmínila, že si nechci dávat moc čtecích předsevzetí, jelikož nechci, aby se pro mě čtení stalo něco, co musím. Přesto je ale pár věcí, které bych chtěl dodržet. Rozhodně nechci kupovat knížky, které vím, že v dospělosti (myslím tím, po tom, co se odstěhuju z domu) nechci vlastnit a které pro mě nebudou výjimečné. Taky bych chtěla prodat více knížek, ke kterým necítím citovou vazbu. Chtěla bych číst více klasik a rozhodně více knížek, které jsou mimo mojí komfortní zónu (například thrillery, detektivky a fantasy). To je tedy vše k mým "předsevzetím".
Potom jsem si ale řekla, že se zúčastním jedné "challenge", ale ne pro to, že musím, spíše pro to, že ty úkoly mi přijdou lehko splnitelné a hlavně zábavné. Pokud na konci roku 2015 zjistím, že jsem splnila jenom polovinu, nebudu si za to rvát vlasy z hlavy. :)
A tady už je seznam "úkolů", které chci letos splnit. :) Tituly, které napíšu kurzívou jsou pro mě návrhy, které mě napadly, že bych mohla v dané kategorii přečíst, ale možná nakonec přečtu úplně jinou knížku. :) Tituly napsané tučně jsou ty, které jsem už přečetla.

- kniha tlustší než 500 stran (Vypravěčka)
- klasická romance (Láska za časů cholery!)
- kniha podle které byl natočen film 
- kniha, která vyšla tento rok 
- kniha, která má v názvu číslo (21.den?)
- kniha, kterou napsal autor do svých 30 let [Čtyřka - Veronica Roth]
- kniha, ve které nejsou postavy lidé (Farma zvířat - Orwell)
- vtipná kniha (Analfabetka)
- kniha napsaná ženskou autorkou [Dárce - Lois Lowry]
- mysteriózní kniha nebo thriller
- kniha s jednoslovným názvem [Dech - Sarah Crossan]
- kniha krátkých povídek (To sladké tajemství života a jiné povídky - Roald Dahl)
- kniha, která se odehrává v cizí zemi
- kniha věcné literatury
- první kniha populárního autora 
- kniha od vašeho oblíbeného autora, kterou jste ještě nečetli (Will Grason, Will Grayson - John green)
- kniha, kterou vám doporučil kamarád [Gun, with occasional music - Jonathan Lethem]
- kniha, která vyhrála Pulitzerovu cenu
- kniha napsaná podle skutečných událostí (re-reading Nebeského muže?)
- kniha, která je poslední na vašem "chystám se číst" seznamu (Neopouštěj mě)
- kniha, kterou miluje vaše mamka
- kniha, která vás děsí
- kniha, která byla napsána před více než 100 lety (Jane Austen? Zabiják - Zola?)
- kniha, kterou jste si vybrali pouze podle obálky (Esej o tragédii?)
- kniha, kterou jste měli přečíst ve škole, ale neučinili jste tak
- memoár
- kniha, kterou zvládnete přečíst za den
- kniha s antonymy v názvu
- kniha, která se odehrává na místě, kam jste se vždy chtěli podívat (Jeruzalém, Paříž, Chicago, ...)
- kniha, která vyšla v roce vašeho narození (Deník Bridget Jonesové?)
- kniha, která má špatné hodnocení
- trilogie (Labyrint?)
- kniha z vašeho dětství
- kniha s milostným trojúhelníkem (Oškliví?)
- kniha, která se odehrává v budoucnosti (Pod nekonečnou oblohou?)
- kniha, která se odehrává na střední škole [Život jedna báseň - Colleen Hoover]
- kniha, která má v názvu barvu (re-reading Černobílý svět?)
- kniha, která vás rozbrečela (Chatrč)
- kniha s kouzly (Harry Potter)
- grafický román 
- kniha od autora, kterého jste ještě nečetli (Měděný jezdec např.)
- kniha, kterou vlastníte, ale nikdy jste ji ještě nečetli 
- kniha, která se odehrává ve vašem rodném městě
- kniha, která byla původně napsána v cizím jazyce 
- kniha, která se odehrává během Vánoc [Let it snow - John Green, Lauren Johnson, Lauren Myracle]
- kniha, jejíž autor má stejné iniciály jako vy [Losing it - Cora Carmack]
- hra
- zakázaná kniha 
- kniha napsaná podle TV pořadu nebo z které TV pořad vznikl (Cizinka)
- kniha, kterou jste začali, ale nikdy nedočetli (Támar)

1 komentář:

  1. Tahle výzva vypadá hodně zajímavě. Já už jsem ale začala se dvěma, což pro letošní rok úplně stačí :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za vaše vzkazy! :)